14 Şubat 2013 Perşembe

Gece Yolu - Kristin Hannah

Kristin Hannah romanlarında insanları boğazlarındaki yumrular eşliğinde düğümlemeyi, olmadık yerde çözerek ağlatmayı iyi biliyor ve "başka türlüsü bu romana yakışmazdı" dedirtecek sonlarıyla okuyucuyu tatmin ediyor. 
Kristin-Hannah-Gece-Yolu

Gece Yolu da bu romanlardan biri. Son derece duygusal ve etkileyici bir hikayeye sahip. Konusu ise şöyle:
Tam bir helikopter anne olan Jude Farraday, ikizleri Mia ve Zach'ın tüm hayatlarını planlamakta, her anlarını kontrol etmekte ve onların sağlam bir üniversite eğitimi alacaklarına dair hayaller kurmaktadır.
Mia ve Zach, son derece zeki ve başarılı öğrencilerdir ve ikiz olmalarının getirdiği derin bağlılıkla her an birbirlerinin düşüncelerini, acılarını ya da sevinçlerini hissetmektedirler. Mia olağanüstü güzelliğine rağmen çekingen ve zor arkadaş edinen bir genç kızken, Zach tüm okulun hayran olduğu, girişken, göz kamaştıran bir delikanlıdır.
Mia ve Zach'ın okuluna bir gün Lexi adında bir kız öğrenci gelir. Zor bir çocukluk geçiren, alkol bağımlısı bir anneden arta kalanlarla idare eden ve annesinin ölümünden sonra hayatta olduğunu öğrendiği yoksul teyzesiyle karavanda yaşamaya başlayan Lexi, ne gariptir ki zengin bir hayat süren Mia gibi çekingen ve aşağılanma korkusuyla zor arkadaş edinen bir genç kızdır.
Mia, Zach ve Lexi'nin yolları bir şekilde kesişir ve zamanla sağlam bir dostluk oluşur aralarında. Zach ve Lexinin birbirlerine aşık olmaları ise geri dönülmez olayların başlangıcı olacaktır. Jude Farraday'ın kurduğu muhteşem aile tablosu gün gün yıkılacak, bir yaz gecesi yaşanan feci kaza, aileyi paramparça edecektir.
Kitabın bundan sonrası, okuyucuyu düğüm düğüm eden ve bazı şeylerin farkına vardıran satırlardan ibaret. Beni en çok etkileyen ise küçük Mia'nın hayali arkadaşıyla olan ilişkisi ve arkadaşının ona vedasıydı. Hayali arkadaşın kim olduğu ise kitabın sürprizi olarak kalsın:) Kristin Hannah severler için son derece doyurucu bir kitap. Yazdığı her kitapta bu kadar yoğun duyguları sayfalara sığdırabilmesi ise takdire şayan.

2 yorum:

Esen Can dedi ki...

Baharcım, ben bu kitabı geçen yaz okumuştum, çok sürükleyici ve biraz da üzgünç bir kitap...
Bu bloğunu bilmiyodum hiç, kitap anlatacaksın sanırım, e bunu da izleyeyim öyleyse...
Hayırlı olsun, sevgiler, öperim de...

bahar006 dedi ki...

Blogum yeni Esencim, diğer blogdan ayrı tutmak istedim, burada sadece kitaplarım olacak. Bilmemen normal, henüz duyurmadım, beni tanıyanlardan önce kitabı sevenler gelsin istedim:) Teşekkürler canım:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...