3 Aralık 2013 Salı

Kardeşimin Hikayesi-Zülfü Livaneli

Kardeşimin Hikayesi, son derece akıcı, sürükleyici ve son sayfaya kadar okuyucunun merakını zinde tutan bir kitap. Vaktiniz varsa bir günde rahatlıkla bitirebilirsiniz.

Kardeşimin Hikayesi-Zülfü Livaneli

Emekli bir mühendis olan Ahmet Arslan, insanlardan ve İstanbul'un karmaşasından kaçmak için Karadeniz kıyılarında, Podima adlı bir köye yerleşmiş, sayısız kitabı ve köpeğiyle münzevi bir hayat sürmektedir. Ahmet'in ev işlerine bakan Hatice, aynı zamanda Ahmet'in arkadaşları olan Ali ve Arzu'nun evinde de çalışmaktadır ve bir gün kötü bir haberle çıkagelir: Arzu, evinde verdiği davet sonrasında korkunç bir cinayete kurban gitmiştir.

Bu olayı araştırmak için İstanbul'dan gelen genç bir gazeteci kadın, Ahmet'le bu konuda röportaj yapmak ister. Ahmet başlarda terslense de sonradan bu genç gazeteciye karşı bir yakınlık duyar ve onu kurguyla gerçek arasında sürükleyici bir yolculuğa çıkarır. Bu yolculuk, Ahmet'in cinayetle ilgili gözlem ve düşüncelerinin yanında, bir sır gibi sakladığı kardeşi Mehmet'in akıl almaz hikayesini de içermektedir.

Kitabı diğer pek çok okur gibi ben de beğendim. Ahmet çok ilginç bir karakter. Kimseye dokunamıyor, kıskançlık, öfke gibi duyguları aşmış, sıfır egoya sahip tuhaf bir adam. Bunun dışında, kitabın finali gerçekten heyecan verici ve kısmen tahmin edilse bile bu tahmin edilebilirliği ustalıkla hazırlanmış labirentler arasına gizlenmiş. Ben sadece köpeğe ne olduğunu merak ettim, malum Ahmet'ten başkasını yanına yaklaştırmıyordu:) Keyifli okumalar.

1 yorum:

Banu dedi ki...

Merhaba :))
Benim arkadaşımda bu kitap daha bir türlü bitiremedi heyecanla okuyacağım günü bekliyorum.
Zülfü Livaneli nin yorumunu da çoook severim
sevgilerimle

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...