7 Nisan 2015 Salı

Kupa Valesi-Andrew Gross

Andrew Gross'un gerçek bir hikayeden, kendi yeğeninin ölümünden esinlenerek yazdığı Kupa Valesi, sürükleyici konusu ile gerilim tarzı romanlardan hoşlananları tatmin edecek bir kitap.
Kupa Valesi-Andrew Gross
Doktor Jay Erlich, karısı ve iki çocuğuyla mutlu mesut bir hayat sürmektedir. Kardeşi Charlie ise Jay kadar şanslı değildir. Charlie, eşi Gabby ve oğlu Evan yardımlarla geçinmekte, zor koşullarda yaşamlarını idame ettirmektedirler. Jay her fırsatta kardeşine maddi destek sağlamakta ancak bu, durumlarını düzeltmeye yetmemektedir. 

Psikolojik tedavi gören, son zamanlarda ise saldırganlaşan Evan, tedavi gördüğü rehabilitasyon merkezinden ayrılır ve bir uçurumdan atlayarak intihar eder. Kötü haberi alan Jay, olayın ayrıntılarını öğrenmek ve kardeşinin acısını paylaşmak için Charlie ve ailesinin yaşadığı şehre gelir. Olay intihar gibi görünmekle birlikte birbiriyle çelişen bazı durumlar vardır. Öncelikle ne Charlie ne de Gabby, Evan'ın intiharına inanmamaktadır. Ayrıca olay esnasında, Evan'ın ayakkabılardan biri düşmüş ve halen bulunamamıştır. Şüphelerinin peşinden giden Jay, çok şaşırtıcı bağlantılara ulaşır. Evan'ın ölümü sıradan bir intihar değil, Charlie'nin geçmişinde yaptığı hatalara dayanan bir cinayettir. Ancak cinayeti işleyenlerin asıl hedefi Charlie'dir ve Charlie'ye hatasının bedelini ödetmek için ellerinden geleni yapacaklardır. 

Jay'in araştırmaları onu sapkın bir tarikatın liderinden geçmişte yaşanan bir katliama, babalarından çocukluğunda tanıdığı bir adama, Charlie'den kendi oğluna kadar pek çok noktaya sürükleyecektir. Bakalım hem ailesini hem kariyerini bir anda tehlikeye atan Jay, Evan'ın ölümünün ardındaki sır perdesini aralayıp Charlie ve Gabby'ye yardım edebilecek midir?

Başta da dediğim gibi, dili akıcı, sürükleyici bir roman. Kurgusu güzel ve yazarın kendi yeğeninin ölümünden esinlenmiş olması da ayrıca dikkat çekici. İyi bir macera filmi gibi ancak sonu tahmin edilmeyen, ters köşeye yatıran bir hikayesi yok. Ben yine de sevdim, okurken eğlendim ve de bol bol gerildim:) Tavsiye ederim.

1 yorum:

Keşke Gerçek Olsa dedi ki...

Bu ara gerilim romanlari benden uzak olsun , Seytan Disko ile ziyadesiyle doldurdum kotami ama bu kitabi da not ediyorum :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...