2 Mayıs 2019 Perşembe

Cennetin Rengi- Julianne Maclean

Pastel kapaklı, insanda hemen satın alıp okuma isteği uyandıran kitaplardan Cennetin Rengi. Öyle de yapıyorsunuz, hızlıca alıp, bir çırpıda okuyorsunuz ve aynı hızda unutuyorsunuz. Hatırlayana kadar epey uğraştım şahsen😅
Cennetin Rengi- Julianne Maclean
Sophia eşi ve 2 yaşındaki kızıyla mükemmele yakın bir hayat sürmektedir. Ancak kızının lösemiye yakalanması, ailenin tüm düzenini alt üst eder. Küçük kızın durumu giderek ağırlaşır ve nihayetinde hayatını kaybeder. Bu süreçte Sophia'nın eşi evi terk etmiş, başka bir kadınla yaşamaya başlamıştır. Üstelik kadın hamiledir. Bunun üzerine Sophia eşinden boşanır, eşi de hamile sevgilisiyle evlenir.
Yas dönemini bir türlü atlatamayan Sophia, kız kardeşini ziyaret etmeye karar verir ancak yolda trafik kazası geçirir. Yaşamla ölüm arasında gidip gelirken yıllar önce kardeşiyle kendisini terk eden annesini hayalinde görür ve bu hayal sonrasında Sophia'yı geçmişine dair gizli kalmış konuları araştırmaya iter.
Sophia'nın annesi Cora, Matt ve Peter ile birlikte büyümüştür. Kalbi Matt'e ait olsa da şartlar gereği Peter ile nişanlanır. Yıllar sonra Matt ile karşılaştıklarında Matt beynindeki bir hastalık nedeniyle ameliyata girmek üzeredir ve ameliyattan sağ çıkması neredeyse imkansızdır. Matt, ameliyattan önceki bir haftayı birlikte geçirmelerini teklif eder ve Cora da geçmişin hatırına kabul eder. Bir hafta sonra Matt hayatını kaybeder. Cora için önünde iki seçenek vardır: Ya karnında, doğurmaya karar verdiği Matt'in bebeğiyle kendine yalnız bir yol çizecek, ya da her şeye rağmen kendisiyle evlenmekten vazgeçmeyen Peter ile hayatını birleştirecektir.
Cennetin rengi Sofia ile başlayıp Cora ile devam ediyor. Açıkçası kurgusu bana çok zorlama geldi. Olaylar arasındaki bağ kurma çabalarını da yine çok doğal bulduğumu söyleyemem. Başta da dediğim gibi, kitabın içeriğini hatırlamak için epey uğraştım ki ben bir kitabı unutmuşsam, o kitap bana hiç bir şey vermemiş demektir. Vakit geçirmek için sabun köpüğü bir roman arıyorsanız tavsiye ederim. Keyifli okumalar.

3 yorum:

bücürükveben dedi ki...

O kadar güzel özetlemişsin ki, ben kitabın tamamını okumadığım halde o zorlamayı hissettim. Okurdan saklanmıyor bu tür şeyler. :) Eline sağlık.

EĞİTİM PINARI dedi ki...

Harika bir tanıtım.Bilgilendirme için çok teşekkürler.

Dönüşü Olmayan Orman dedi ki...

Bloğunuzu yeni keşfettim, takibe aldım. Kitap paylaşımlarınızın devamını dilerim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...