11 Temmuz 2016 Pazartesi

Hasat Zamanı-John Lescroart

Okumamın üzerinden 2 ay gibi bir süre geçmesine rağmen açıkçası içeriğini ve konusunu güç bela hatırladığım, demek ki çok da kayda değer bulmadığım ama yine de listemden eksildiği için mutlu olduğum Hasat Zamanı ile karşınızdayım:)
Hasat Zamanı-Joe Lescroart
Aslında kitapta anlatılan bazı olaylar oldukça tanıdık!  Curtlee adında zengin ve güçlü bir aile yargıyı etkisi altına almış, parmağında oynatıyor. Onlar ne derse o oluyor. İşledikleri suçlar ustalıkla örtbas ediliyor, buna karşı çıkanlar kızağa çekiliyor falan. 

Bu ailenin işe yaramaz oğlu Ro, evde çalışan yabancı uyruklu kızlardan birini tecavüz edip öldürmekten 9 yıldır içerdedir. Nihayetinde kefaletle serbest kalır. Ro'nun serbest kalışıyla birlikte bölgede kadın cinayetleri yeniden işlenmeye başlar. Bu cinayetleri Ro'nun işlediğine neredeyse emin olan savcı ve polisler olaylar arasındaki benzerlik ve bağlantıları ortaya çıkarmak için kolları sıvarlar. Ancak elde edecekleri sonuç hiç de bekledikleri gibi olmayacaktır.

Kitap kendi çapında minik sürprizler barındıran, aslında daha etkili bir kalemden yazılsa insanı bir nebze de olsa heyecanlandıracak bir konuya sahip. Ama bu durumu engelleyen pek çok etken var. Bir kere karakter sayısı fazla ki ben bu gereksiz karakter bolluğundan gerçekten nefret ediyorum.  Kim kimdir, kadın mı erkek mi, dön başa bak derken bir bakmışsınız kitap yarılanmış ve siz hala hiç bir şeyden emin değilsiniz. Romandaki Abe Glitsky adındaki polis, yazar Joe Lescroart'ın polisiye romanlarının baş kahramanı imiş. Ama bahsettiğim durum yüzünden ben bunu idrak edene kadar baş kahramanın savcı olduğunu düşünmüştüm. Sonra malumunuz sonu tahmin edilemeyen kitapları çok seviyorum. Oysa bu kitapta tahmin başarı oranı yüzde doksan civarıdır muhtemelen. Her şey çok açık edilmiş. Başta da dediğim gibi konusunu hatırlayana kadar epey bir uğraştım. Bu nedenle çok da tavsiye edebileceğim bir kitap değil. Ancak polisiye bir çerezlik arıyorsanız, isim hafızanız da benim aksime iyiyse tercih edebilirsiniz. 

2 yorum:

Lady dedi ki...

Benim isim hafızam berbat hemde bayaa. Bir isim klavuzu ileştirselermiş keşke.

milban dedi ki...

Okuduğum en zayıf polisiye romanlarından birisiydi. Ne tadı vardı ne heyecanı. Harlan COBEN, Paul CARSON, Tom CLANCY, Lee CHILD gibi yazarların yanından geçemez. Tavsiye etmem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...