25 Aralık 2019 Çarşamba

Klon - Geoffrey Girard

Geoffrey Girard'ın Klon kitabını paylaşmadan önce biraz kandan bahsetmek istiyorum. Eskiden okuduğum kitaplardaki "kan miktarı" beni hiç rahatsız etmezdi. Daha doğrusu, anlatılan hikayeye o denli odaklanırdım ki -hele kitap sevdiğim bir yazara aitse-olaylar anlatılırken şöyle kan akmış, böyle fışkırmış, bu ifadeler gerekli mi yoksa okuyucu iyice dehşete düşsün diye mi yazılmış, çok da düşünmezdim. Ama ilginç bir şekilde, artık abartı kanın beni fena halde rahatsız ettiğini fark ettim. Fizyolojik bir rahatsızlıktan bahsetmiyorum, daha çok yazarın gözümden düşmesi, kitabı son derece basit ve saçma bulmamla sonuçlanan, hikaye iyi olsa bile benim açımdan kitabın bir çöpe dönüşmesine yol açan bir rahatsızlık kastettiğim. İşte Klon bende tamamen bu hisleri uyandırdı.
Klon-Geoffrey Girard
Bir grup bilim adamı, geçmişte yaşamış ve pek çok insanın hayatını karartmış Ted Bundy, Jeffrey Dahmer gibi seri katillerin DNA'larını kopyalayarak, yeni nesil bir biyolojik silah üretmek için kolları sıvar. Kopyalanan DNA'lar ile doğan onlarca çocuk, şahsi durumları hakkında hiç bir şekilde bilgi sahibi olmadıkları gibi, program gereği ve para karşılığı ülkenin çeşitli yerlerinde evlatlık verildikleri aileleri ile sıradan hayatlar sürmektedirler. 
Bilim adamları, kötülüğün genetik miras yoluyla mı aktarıldığı yoksa yetiştirilme tarzından mı kaynaklandığı sorularına cevap aramaktadırlar. Bu nedenle denek çocuklardan bazılarına çok iyi yaşam koşulları sunarken, diğerlerini mümkün olabilecek en kötü ve olumsuz şartlarla yaşamak  zorunda bırakmışlardır. 
O ana kadar kontrol altında tutulan program, deneklerden en tehlikeli olanının gerçekleri öğrenmesi ve neler yapabileceğini bizzat keşfetmek istemesiyle kontrolden çıkar. Artık ülkenin her yerinde saatli bombadan farksız DNA'lar kol gezmektedir ve karşılarına çıkacak sıradan insanların hepsi potansiyel kurbandır. 
Başta da dediğim gibi gereksiz derecede kan vardı, gerçekten sıkıldım. Okuyucuyu dehşete düşürmenin başka ve daha etkili yolları da var malum, Üstelik bu konu daha önce William Landay tarafından Genetik Miras Asla Peşinizi Bırakmaz'da, en iyi şekilde yazıldı. Okumak isterseniz hemen şurada. 
Sonuç olarak bu kitabı kesinlikle tavsiye etmiyorum, bence tam bir zaman kaybı.

2 yorum:

EĞİTİM PINARI dedi ki...

Yeni yıl sizler için sağlık, mutluluk ve huzurla dolu bir yıl olsun; Yeni yılınız kutlu olsun. Sevgilerle.:)

bahar006 dedi ki...

Iyi seneler.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...