11 Mart 2020 Çarşamba

Yörünge-Tess Gerritsen

Bugüne dek hep seri katillerin, cinayetlerin ve kurbanların hikayesini anlatan Tess Gerritsen'den hiç ummadığım derecede başarılı bir performans Yörünge.
Yörünge-Tess Gerritsen
Doktor Emma Watson, kötü giden evliliğinin aksine, iş hayatında oldukça başarılıdır ve çok yakında yerçekimsiz ortamın farklı canlı türleri üzerine etkileri konulu bir araştırma için uzaya gönderilecek mürettebatın üyelerinden biridir. Emma nihayet heyecanla beklediği yolculuğa çıkar ancak teste tabi tutulacak organizmalar, yerçekimsiz ortamda ölümcül canlılara dönüşür. Uzayda kapana kısılan Emma ve arkadaşlarının bu durumdan kurtulmak için fazla şansı ya da zamanı yoktur ancak bir bilim insanı olarak son nefesini verme pahasına üzerine düşeni yapacaktır. 

Aslında ben bu kitabı okumadan önce, başrolünde Sandra Bullock'un oynadığı Gravity filmini izledim. Çok da sevdim filmi. Sonra tesadüfen bu kitaba denk geldim ve hiç araştırmadan kitabın filminin çekildiğini düşündüm. Bire bir aynı olmasa da oldukça benzerdi çünkü. Sonradan öğrendim ki, Tess Gerritsen'in bu flmle bir alakası olmadığı gibi, yapım şirketine kitabını izinsiz olarak kullandıkları gerekçesiyle dava açmış. Böyle düşünmekte haklı olabilir çünkü dediğim gibi film bu hissiyatı veriyor.

Kitabın, Emma'nın uzaya ilk çıktığında dünyaya bakışının, onun o mavi güzelliğinin, uzaydaki küçük, yalnız ve nadide halinin hissettirdiklerinin anlatıldığı kısmı en çok aklımda kalan yeri. Sık sık da hatırlıyorum. Geceleri kızımı uyuturken anne-kız yatak sohbeti yaparız ve her seferinde farklı konularda ne düşündüğünü öğrenmeye çalışırım. "Bana garip bir hayalini anlat" dediğimde, "uzayda dünyayı izleyerek piknik yapmak" dedi.😌 Sonra bu kitap düştü aklıma. Emma'nın tasvirlerini, uzayda kırmızı beyaz kareli bir piknik örtüsü üzerinden gördüğümüzü hayal ettim ben de. Valla hiç fena olmadı. Uzayla ilgili uç noktalarda bir hevesim olmamasına rağmen, sırf o sessizliği yaşamak ve dünyanın o yalnız halini izlemek için gitmek isteyebilirdim ben de.
Yörünge; başta da dediğim gibi şaşırtıcı derecede sürükleyici, heyecan verici ve gayet akla yatkın kurgusuyla elinizden bırakamayacağınız bir roman. Tavsiye ederim.

1 yorum:

SevKoz dedi ki...

Yazarı severim ama konu bana uygun değilmiş uzay bakteriler organizmalar canavalrlar falan :)))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...